Skip navigation

2

 

A tranzakciók lebonyoltása során az első, legfontosabb lépés, hogy tisztázzuk vele, hogy hogyan tudunk neki segíteni a pénzügyi folyamatok áttekintésében, megértésében, és zökkenőmentes lebonyolításában. Például: Amennyiben erre lehetőségünk van, gyengénlátó személyek számára nagy segítség lehet, ha nyomtatott anyag előállítása során, az általa használt betűtípusban és méretben nyomtatjuk ki a tájékoztató anyagokat. A legjobban használható betűtípusok az ARIAL, VERDANA. (Jelen tananyagban található fotómontázsokon különböző betűtípusok találhatóak, nézze végig, melyiket könnyű olvasni, és mi okozott problémát!)  Kérdezzük meg, hogy használ-e optikai segédeszközt ezzel is bátorítva annak használatát.

A képen egy világító nagyítóval olvasó ember van.

Segítség lehet még például:  Ha az iratanyagokat, dokumentumokat - amit lehetséges - digitális, szöveges formátumban átadjuk  (emailben elküldjük előre számukra). Digitális anyagoknál használjuk szöveges formátumú anyagokat (word, txt kiterjesztésű fájlokat), és kerüljük a szkennelt és kép formátumú anyagokat. A képernyőolvasó szoftverek ugyanis így lehetővé teszik a látássérült személyeknek a számítógépek használatát, és ezáltal az adott dokumentumok megtekintését.

Tervezzünk több időt az átlagosnál az ügyfélre!

A vak ember, ha kísérővel érkezik fontos, hogy NE A KÍSÉRŐHÖZ BESZÉLJÜNK VAGY KÍSÉRŐNEK MAGYARÁZZUNK, hanem a látássérült személynek. A döntést a látássérült személy hozza meg!