A tranzakciók lebonyoltása során az első, legfontosabb lépés, hogy tisztázzuk vele, hogy hogyan tudunk neki segíteni a pénzügyi folyamatok áttekintésében, megértésében, és zökkenőmentes lebonyolításában. Például: Amennyiben erre lehetőségünk van, gyengénlátó személyek számára nagy segítség lehet, ha nyomtatott anyag előállítása során, az általa használt betűtípusban és méretben nyomtatjuk ki a tájékoztató anyagokat. A legjobban használható betűtípusok az ARIAL, VERDANA. (Jelen tananyagban található fotómontázsokon különböző betűtípusok találhatóak, nézze végig, melyiket könnyű olvasni, és mi okozott problémát!) Kérdezzük meg, hogy használ-e optikai segédeszközt ezzel is bátorítva annak használatát. |
Segítség lehet még például: Ha az iratanyagokat, dokumentumokat - amit lehetséges - digitális, szöveges formátumban átadjuk (emailben elküldjük előre számukra). Digitális anyagoknál használjuk szöveges formátumú anyagokat (word, txt kiterjesztésű fájlokat), és kerüljük a szkennelt és kép formátumú anyagokat. A képernyőolvasó szoftverek ugyanis így lehetővé teszik a látássérült személyeknek a számítógépek használatát, és ezáltal az adott dokumentumok megtekintését.
Tervezzünk több időt az átlagosnál az ügyfélre!
A vak ember, ha kísérővel érkezik fontos, hogy NE A KÍSÉRŐHÖZ BESZÉLJÜNK VAGY KÍSÉRŐNEK MAGYARÁZZUNK, hanem a látássérült személynek. A döntést a látássérült személy hozza meg!