Skip navigation

Mire figyeljünk? I.

Szorult már mások segítségére? Milyen helyzetekben okozott nehézséget a segítség kérése? Hogyan lehet úgy segítséget ajánlani, hogy a másik fél minél kevésbé érezze magát kiszolgáltatottnak?

Kérdezzünk! Kérdezzük meg, hogy a személynek van-e szüksége segítségre és ha van, akkor mi hogyan segítsünk. Mindenkinek joga van a felajánlott segítséget visszautasítani!

Az adott személy bevált, használt kompenzációs technikáit tartsuk tiszteletben!

Mindig tekintsük partnernek a mozgáskorlátozott személyt!

Mondanivalónkat hozzá intézzük és ne a kísérőjéhez, még akkor sem, ha a kísérő a gördülékeny kommunikációt is segíti, mint egyfajta tolmács.

A partnerség kialakításában fontos szerepet játszanak a metakommunikáció és a non-verbális jelzések.

Időpont egyeztetés/időpontok betartása.

  • Mikor jön alacsony padlós busz? Mikor ér rá a segítő, aki el tudja kísérni? Lehet, hogy a reggeli készülődés számára több óráig tart?
  • Lehet, hogy ez egyeztetett időpontot önhibáján kívül nem tudja betartani – pl. az óránként egyszer közlekedő alacsonypadlós buszjárat kimaradt.
  • Az ügyintézésre fordított várható időt valamint a várakozási idő ismertetése fontos lehet – pl. nincs akadálymentes wc az épületben.
Egy ember áll a képen egyik oldalán kérdőjel, a másikon felkiáltójel